Welcome!

Welcome to our congregation! As a refugee we offer you:

Councilation:

You may contact our refugee-guide Mehmet "Zeki" Kirok in all matters (authorities, medical supply, cellphone...).

We can as well help you to get registered in Integration and language classes and try to find work qualification measures or work or sparetime activities like sports or else.

Call the vicarage +49 6420 93366 or send mail.

Language and culture:

There is a possibility to meet people and learn German

- in the congregation house in Goßfelden attending the meetingpoint "Begegnungscafé". There you might also get usefull tips concerning German everyday (like riding the bus or our different kinds of garbage...)

- at the congregationhouse (former vicarage) at Caldern (for hours contact us).

Help to needed things:

If you need furniture, a bike, clothing etc. we may help you looking or you can talk to Mr. Kirok or visit the Café in Goßfelden.

Willkommen!

Willkommen in unserer Gemeinde! Als Flüchtling bieten wir Ihnen:

Beratung:

Sie können zu allen möglichen Fragen unseren Flüchtlingsbetreuer Mehmet "Zeki" Kirok kontaktieren (Behörden, medizinische Versorgung, Ihr Mobiltelefon...).

Wir helfen auch bei der Anmeldung im Integrationskurs und der Vermittlung von Ausbildung und Arbeit und Freizeitgestaltung wie Sport und andere Vereine.

Rufen Sie im Pfarramt an +49 6420 93366 oder schicken Sie Herrn Kirok eine Mail.

Sprache und Kultur:

Es gibt die Möglichkeit, Menschen zu treffen und Deutsch zu lernen:

- im Gemeindehaus in Goßfelden beim Begegnungscafé. Dort gibt es auch Tipps für den Alltag in Deutschland (mit dem Bus fahren, Müll sortieren...)

- im Gemeindehaus (Pfarrhaus) in Caldern (sprechen Sie uns wegen der Termine an).

Sachspenden:

Wenn Sie Möbel benötigen, ein Fahrrad, Kleidung und so weiter, können wir Ihnen suchen helfen. Sie können mit Herrn Kirok sprechen oder das Begegnungscafé in Goßfelden besuchen.